söndag 29 juli 2012

Fan Fiction del 3

“I’m sorry I laughed at you Edward,” sa Rebecca och gav honom en kram.
“It’s ok, I’m ok,” sa han och log. Edward gav Rebecca ytterligare en kram, och började gunga med henne i sina armar.
“Hi guys!” sa John när han kom tillbaka genom dörren. I händerna höll han en bricka, och på den stod två glas juice, två skålar med flingor och två skivor rostat bröd. “I made you some breakfast.” Han gick fram till sängen och ställde ner brickan framför mig. Jag tog en klunk ur juiceglaset, och åt lite på mitt bröd. Edward hade snott Johns skål med flingor och vatten, och hans jucieglas.
“Eddard, that was my breakfast! Make your own!” sa han surt och försökte ta skålen från Edward.
“But John, I was so hungry!" sa han och väjde undan från Johns försök att ta skålen. Han hällde i sig juicen i en klunk, vilket fick John att se omöjligt ännu surare ut.
"Eddard, come on! Gimme some!"
"No!" sa Edward och reste på sig från sängen och sprang mot dörren, med skålen i sina händer. John följde snabbt efter och försökte förgäves få tillbaka flingorna, men han hann aldrig ifatt honom. Han gav upp när Edward låste in sig på toan.
"You'll never see your cereal again!" skrek Edward inifrån toaletten.
Helt plötsligt knackade det på dörren och John gick fram till den för att öppna. Där stod Emelie, med en Lidlkasse i sin högra hand.
"Can I come in?" frågade hon. "I have got breakfast for you guys!"
"Yeah, come in," sa han och log stort. "Eddard! Come out from the toilet now!"
"No! I'm never coming out!" skrek Edward tillbaka.
"Don't mind him," sa John till Emelie och tog påsen från hennes hand. "He's just being weird."
"Haha, that's ok. I'm used to him being weird," svarade hon och gav till ett fniss. "Where's Miranda and Rebecca?"
"They're in the bedroom."
"Ok, thanks!" sa hon och styrde stegen mot det ena sovrummet.
"Eddard, seriously! Come out!"
"No!"
Till slut gav John upp och gick in till sovrummet där jag, Rebecca och nu Emelie satt. Hans mage kurrade ljudligt och han började rota i påsen tills han hittade ett paket med flingor. John öppnade snabbt dem och började äta direkt ur kartongen. Rebecca som också hade sett påsen nu, började rota i den med, och hittade ett paket kakor, som hon snabbt började smaska på. Emelie i sin tur tog upp en macka med prickig korv och en termos fylld med varm choklad. Jag fortsatte att äta på mina flingor som John hade gett till mig tidigare.
"I love these cookies!" sa Rebecca och smaskade.
"Can I have one?" frågade John och sträckte fram sin hand.
"Sure!" Rebecca tog upp en kaka som hon gav till John. Sedan reste hon på sig och gick mot dörren.
"I'm going to try to lure Edward out with some cookies. I'll be right back."
"Do you think she will get Edward out, John?" frågade Emelie honom.
"He can be stubborn sometimes, but I'll think he will listen to her. I mean, Rebecca is his girlfriend," svarade John och tittade på Emelie. Sedan vände han sin blick mot mig. "I always listen to my girlfriend anyway, especially if she has cookies." Han gav till ett litet skratt, och drog mig intill sig.
"Was it ok I put on the tv?" frågade Emelie.
"Yeah," svarade jag. Medan Emelie förstrött bläddrade bland tevekanalerna tittade John på mig. Hans ögon lyste i grönt och ansiktet spräckte upp i ett stort leende. John la sin ena arm omkring mina axlar, medan han varsamt smekte min kind med den andra. Han lutade sig ner för att kyssa mig, och när hans läppar nuddade vid mina tog mitt hjärta ett skutt. Helt plötsligt kom Edward in rummet med Rebecca i släptåg. Han sa:
"Can we go bowling?" John, som inte var beredd på Edward plötsliga uppdykande, ryckte till och dunkade till min överlapp med sin haka.
"I'm sorry! Are you ok?" sa han och tittade på mig.
"Yes I'm fine," ljög jag. I själv verket så gjorde det riktigt ont, och jag kände blodsmak i munnen, men ville inte säga något till honom.
"Jag kan hämta lite papper," sa Emelie och reste sig snabbt från sängen.
"What did she just say?" sa Edward i en gäll ton. "I don't understand swedish."
"She's getting some paper for Miranda," svarade Rebecca.
John, som hade fått riktigt dålig samvete, tittade nu surt på Edward för hans chockartande uppdykande.
"Sorry, It wasn't my fault, it was Johns," sa Edward och flinade åt sin bror, vilket fick John att flina tillbaka.
"It's ok" sa jag. "I don't blame either of you. It was only an accident."
"Can we please go bowling now?"  sa Edward och hoppade runt otåligt på stället.
"Can I bring Zayn?" sa Emelie som nu hade kommit tillbaka in i rummet.
"Zayn?" Edward tittade undrande på henne. "Who's that?"
"My boyfriend" svarade hon kort.
"With Zayn, do you mean Zayn from One Direction?" frågade John.
"Yes."
"Ok, cool," sa tvillingarna i kör. "They're cool!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar