torsdag 26 juli 2012

Fan fiction del 2


“Vad sa han?” frågade Rebecca och tittade på mig.
“Han sa att de var med några fans, och att vi inte behövde oroa oss.”
“Vad skönt, hoppas de kommer tillbaka snart!”

Efter några timmar hade Rebecca och jag somnat i soffan medan teven var påslagen med låg volym. Vi väcktes av höga knackningar som kom från hotelldörren. Jag reste på mig och gick fram och öppnade. Där stod John och Edward, glada men till synes trötta. Månljuset sipprade in genom fönstren och fick deras gröna ögon att glittra. John gick fram till mig och gav mig en lång kram. Den vaggade i mig en trygghet som gjorde att jag aldrig ville släppa taget om honom. Han lösgjorde sig lite från kramen för att kunna se in i mina ögon. Varje gång han gjorde det så kändes det som om jag skulle svimma, för hans blick fick mig att känna något som jag aldrig hade känt förut. John böjde sig ner och jag kände hans andetag mot mina läppar innan han gav mig en lång kyss. Jag kände fjärilarna i magen och hur mina knän började darra. Det kändes så rätt. Vi var så inne i kyssen att vi inte ens märkte att Edward och Rebecca hade gått iväg. Allt jag kunde tänka på hur mycket jag älskade John. Han såg i mina ögon igen och jag visste att han kände samma sak för mig.
“I love you” sa han tyst och drog mig närmre honom.
“I love you too.”
Han lösgjorde sig från kramen, men till min förvåning så lyfte han upp mig och bar mig in till sovrummet. Jag ville inte att han skulle släppa mig, i hans famn kändes allting så tryggt. Han la mig ner på sängen, drog täcket över min kropp och pussade mig på pannan.
“Good night” sa han och strök handen genom mitt hår.
“Good night John.”
John reste sedan på sig och tog av sig sina byxor och sin skjorta, innan han kröp ner i sängen bredvid mig. Jag myste mig ner bland kuddarna och kände hur mina ögonlock blev tyngre och tyngre. Till slut så kunde jag inte hålla emot längre och somnade.

När jag vaknade så sken solen in genom fönsterspringorna och lös upp hela rummet. John låg fortfarande och sov, jag kände hans andetag mot min nacke. Jag vände på mig honom och studerade hans sovande ansikte. Dregel gled nerför hans vänstra mungipa. Jag torkade snabbt bort det med baksidan av min hand, vilket tydligen John kände, för helt plötsligt öppnade han ögonen och tittade på mig.
“What did you do?” frågade han yrvaket.
“I was wiping away some drool from you. I’m sorry that I woke you,” sa jag och smekte hans kind.
“It’s ok, I don’t mind.”
John reste på sig från sängen, drog på sig ett par jeans och en vit t-shirt med texten Young Love skrivet på.
“I’ll be back soon. Don’t go anywhere, I have a surprise for you, ‘kay?” sa han och gick ut ur rummet.
Några minuter efter John hade gått, så kom Rebecca och Edward in i rummet. De satte sig ner på sängen och Edward började stirra på mig, vilket resulterade i att Rebecca började skratta åt honom. Rebeccas skratt hade tydligen gjort Edward förnärmad, då han gav henne en lätt puff på armen.
“Stop laughing at me!” sa han med en gäll röst. Rebecca slutade att skratta, men det ersattes istället av ett lågt fnissande.
“It’s not funny!” sa han igen och glodde på henne surt. Istället vände han sig mot mig och frågade:
“Where’s John?”
“He went out a couple of minutes ago, I don’t know where he went,” svarade jag.
“Okay, he’ll probably be back, like, really soon.”

Del 3 kommer troligtvis imorn eller på fredag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar